joi, 13 noiembrie 2014

Tarta cu gutui

Am facut prima vizita cu cel mic la bunici si evident ca ne-am intors de acolo incarcati cu de toate, asa e la tara, toamna se aduna recolta. Si care pot fi cele mai bune fructe ale toamnei decat gutuile. Asa ca le-am pregatit prietenilor o tarta cu gutui, eu fiind din nou pedepsita cu dieta nu am gustat, dar munca mea a disparut foarte rapid din farfurii asa ca banuiesc ca a fost delicioasa.
Ingrediente:
- 5 oua;
- 3 linguri ulei de floarea-soarelui;
- 5 linguri zahar;
- 5 linguri faina;
- 2 gutui;
- esenta de vanilie dupa gust;
Preparare:
Gutuile se taie felii, si se fierb intr-un sirop facut din 150 g zahar, 200 ml apa si esenta de vanilie. Cand sunt gata se lasa la racit si se trece la prepararea blatului.
Se separa albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se freaca spuma cu doua linguri de zahar, se adauga doua linguri de apa si o jumatate de lingurita de praf de copt.
Albusurile se bat spuma cu restul zaharului, iar deasupra se adauga galbenusurile, iar apoi uleiul si faina, amesecand pana la omogenizare. Aluatul se pune intr-o forma tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor, la foc potrivit, pentru aproximativ 20 de minute.
Dupa ce au trecut cele 20 de minute, se scoate tarta din cuptor, se aseaza feliile de gutuie reci si siropul ramas, si se introduce din nou tava in cuptor, pana se rumeneste. Se pudreaza cu zahar pudra si se serveste rece.
Reteta originala o gasiti pe: http://gastronomie.ele.ro/retete/Desert_--d8/Placinte_--s26/Tarta-cu-gutui-in-sirop-de-zahar_--r4005.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu