miercuri, 20 februarie 2013

Tort tiramisu cu capsuni





Sunt o mare fana a capsunelor, poate si pentru ca sunt nascuta in luna mai, asa ca de ziua mea mi-am facut singura un tort tiramisu cu capsuni.
Daca va plac dulciurile racoritoare puteti incerca aceasta reteta cu incredere, noi l-am devorat rapid.

Ingrediente:
  • 500 g piscoturi
  • 500 g capsune
  • 3 oua
  • 125 g zahar
  • 250g mascarpone
  • 250 g frisca lichida   

Pentru sirop:
  • 250 g capsune 
  • 100 g zahar
  • 300 ml apa
Pentru ornat:
  • 200 ml frisca lichida batuta
  • 250 g capsune

Folosim o forma de 24 cm diameru, cu inel detasabil.
         Pentru sirop zdrobim capsunele, le amestecam cu zaharul, apa si lasam sa fiarba la foc mediu 10-15 min pana se ingroasa putin, dupa care il lasam sa se raceasca.


         Pentru crema separam galbenusurile de albusuri, mixam galbenusurile impreuna cu zaharul, dupa care adaugam mascarpone, mixam bine. Apoi batem albusurile spuma si le adaugam la compozitia precedenta, amestecand cu o lingura de lemn, cand s-a incorporat bine adaugam frisca batuta.






     






     













      Se iau cca 25 de piscoturi si se taie la unul din capete pentru a sta in picioare pe marginea inelului, cele pe care le punem pe margine le inmuiem in sirop numai pe o parte, cea care vine in interior.


Dupa ce asezam piscoturile pe marginea inelului, punem vertical pe fund pe cele care vor alcatui baza, dupa ce le-am inmuiat in sirop. Cand am terminat punem jumatate din crema peste care imprastiem 250 g capsune, pe care le impingem in crema, mai punem un strat de piscoturi, apoi restul de crema.

  
     Ornam cu frisca si capsune dupa preferinta si pricepere.




Reteta original o gasiti pe: www.justlovecookin.com
        


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu