luni, 1 aprilie 2013

Tort santicler









Reteta asta o stiu de foarte mult timp o facea mama in copilarie, dar habar nu am de unde este preluata. Nu este deloc complicata si poate voi fi criticata pentru ca folosesc budinca din comert, dar tocmai asta este ideea, o fac atunci cand nu am chef si timp de experimentat si inventat, pentru ca stiu ca este apreciata.
Am fost intrebata daca putem schimba aroma budincii, sincer nu imi pot imagina prajitura asta fara vanilie si ness, astea sunt ingredientele principale, asadar daca nu va place vanilia o puteti inlocui dar o sa va iasa altceva, si nu santicler.

Ingrediente
Blat
- 4 oua
- 6 linguri de zahar
- 6 linguri de faina
- 1 praf de copt

Mai avem nevoie de:
- 3 plicuri budinca de vanilie (lapte 400ml/plic si 2linguri zahar/plic)
- 3 plicuri de spuma de frisca (lapte 130 ml/plic) desi pe plic scrie 150 ml prefer sa pun mai putin sa se intareasca bine.
- 3 pliculete de ness

Pentru blat separam albusurile de galbenusuri, batem albusul spuma cu 2 linguri de zahar, separat mixam galbenusul cu celelalte 2 linguri de zahar, mixam pana se topeste zaharul. Lasam mixerul deoparte si incorporam faina si praful de copt amestecand cu o lingura de lemn. Turnam compozitia intr-o tava unsa cu unt sau margarina si tapetata cu faina, si lasam la copt , aproximativ 20 de min, pentru siguranta facem testul scobitorii. Lasam sa se raceasca si insiropam (eu folosesc pentru sirop aproximativ 500 ml apa, 8-10 linguri de zahar nu stiu sa va spun exact de cele mai multe ori gust sa fiu sigura ca e suficient de dulce, pentru aroma esenta de vanilie).


Preparam budinca, conform indicatiilor de pe plic, lasam sa se raceasca un pic dar nu foarte mult ca sa se poata intinde pe blat. Lasam sa se raceasca bine si intindem frisca (intotdeauna am folosit pentru aceasta reteta spuma de frisca de la Dr. Oetker, poate doar pentru ca m-am obisnuit cu gustul respectiv si este atat de bun incat nu vreau sa schimb nimic sau poate pentru ca este un pic mai putin gretoasa decat frisca lichida si se potriveste mai bine aromei acestui tort), presaram deasupra pliculetele de ness si lasam la rece cateva ore inainte de a fi servit. Va asigur ca merita incercata aceasta reteta.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu