luni, 1 aprilie 2013

Pasca cu branza dulce si stafide






Anul asta Pastele a venit mai devreme la noi, cum sotul meu este catolic, Hristos a inviat pentru noi in acest week-end. A fost primul Paste in casuta noastra, asa ca mi-am facut de cap si in bucatarie, o sa incep cu reteta de pasca, pe care am luat-o de pe acest site : http://gourmandine.ro
Recunosc faptul ca mi-a fost un pic teama, nu am prea facut aluaturi care trebuie sa dospeasca si sa creasca, insa ca niciodata treaba a mers ca pe roate, nu va puteti imagina cu ce mirosuri s-a desfatat bucataria mea.

Asadar avem nevoie.

Pentru aluat:
550g faina
125ml apa calduta
125 lapte caldut
80g unt topit
150g zahar tos
1 pliculet drojdie uscata
2 galbenusuri
un praf de sare
Coaja rasa de la o lamaie

Pentru umplutura:
500g branza de vaca (in reteta originala 300 g)
1 pliculet zahar vanilinat
1 esenta de rom
Coaja rasa de la o lamaie
10g gris
25g faina
2 oua
150 g stafide (in reteta originala 100 g)
200 g zahar tos

Pentru uns Pasca:
1 galbenus
30ml lapte

Miere pentru uns dupa coacere

Mai intai punem stafidele intr-un bol, turnam apa cat sa le acopere si le lasam sa se inmoaie 30 minute, dupa care le punem intr-o strecuratoare la scurs.

Incepem cu aluatul, pentru cei norocosi ce au masina de paine, lucrurile sunt destul de simple.
Puneti in cuva ingredientele in ordinea urmatoare: apa calduta, laptele caldut, untul topit  (caldut, nu fierbinte) galbenusurile, pliculetul de drojdie, zaharul tos, coaja rasa de lamaie, sarea si faina Lasati aluatul la framantat 30 minute si la dospit alte 60 minute.

Eu nu am, asa ca am procedat astfel, am pus intr-un castron in aceeasi ordine:  apa calduta, laptele caldut, untul topit, galbenusurile, pliculetul de drojdie, zaharul tos, coaja rasa de lamaie si sarea, si am adaugat faina in ploaie amestecand cu un tel, cand s-a ingrosat compozitia am scos telul si am framantat cu mainile, am rezistat doar vreo 20 de min in total, cu tot cu amestecat cu telul dar se pare ca a fost suficient. Se acopera cu un prosop si se lasa la dospit 1 ora, intr-un loc caldut. Ca sa fiu sigura ca ii asigur caldura necesara eu am aprins aragazul, foc mic, si am pus castronul pe aragaz in apropierea flacarii. L-am urmarit din 5 in 5 minute sa vedem daca a mai crescut, si evident l-am si fotografiat.





In timp ce aluatul ar trebui sa creasca, ne ocupam de compozitie, punem branza dulce de vaca intr-un castron, adaugam zaharul tos, esentele de rom, zaharul vanilat, coaja de lamaie, stafidele, ouale si amestecam cu un tel pana la omogenizare.
In compozitia rezultata adaugam 10g gris si 25g faina si amestecam din nou cu telul, pana se omogenizeaza.





Dupa ce aluatul a dospit, il rasturnam pe masa de lucru pe care am uns-o inainte cu putin ulei. Taiem aluatul in 2 parti egale.


Din jumatate de aluat facem o foaie rotunda de marimea tavii pe care o folosim pentru pasca, aluatul il intindem cu mana, nu folosim sucitorul.
Luam o tava rotunda, daca aveti cu peretii detasabili (tava mea are diametrul de 26cm) si o tapetam atat pe fund cat si pe margini cu hartie de copt, unsa cu unt si tapetata cu faina.
Punem in tava foaia rotunda de aluat si o intepam din loc in loc cu o furculita.



Cealalta jumatate de aluat o impartim in trei parti egale, pe care le rulam pe fiecare in parte, intre suprafata de lucru si podul palmelor pana obtinem 3 rulouri lungi (lungimea este in functie de diametrul tavii pe care o folositi.) Din cele trei rulouri facem o impletitura in trei, ca in imagine. Impletitura rezultata o punem in tava peste foaia de aluat, de jur imprejur, apoi lasam pasca la crescut inca 45 minute.












Dupa cele 45 minute, turnam in mijloc umplutura de branza dulce, ungem bine impletitura de aluat cu amestecul de ou si lapte pregatit in prealabil si introducem pasca in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 40 minute, la foc mic.



Dupa ce se coace, o puteti unge cu miere sau o lasati asa, este absolut delicioasa.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu