marți, 27 decembrie 2011

Salam de biscuiti



Salam de biscuiti, reteta din copilarie a mamei, cu o mica modificare, cele 2 foi de gelatina.

Ingrediente pentru 2 bucati:
- 500 g biscuiti simpli
- 500 g rahat
- 100 ml apa 
- 150 g margarina pentru prajituri
- 2 foi de gelatina
- 6 linguri de apa
- 3 linguri cacao
- 1 lingura coaja de lamaie rasa
- 250 g nuci macinate
- 1 lingura zeama de lamaie sau esenta de lamaie
Mod de preparare:
Topiti foile de gelatina in cele 6 lg de apa calda, in aceeasi apa topiti si rahatul taiat bucatele mici, peste care adaugati laptele, eu am trecut 100 ml, este posibil sa fi fost mai mult, am tot adaugat ca sa nu se lipeasca rahatul. Nu trebuie sa il topiti de tot, ca sa ramana bucatile intregi sa se vada frumos cand il taiem felii. Apoi adaugati cacao, nuca si margarina, amestecam pana se topeste margarina. Oprim focul adaugam esenta si coaja de lamaie, apoi incorporam biscuitii sfarmati bucati si mai mari si mai, eu am dat o parte prin masina de nuca si o parte i-am rupt cu mana. Rasturnati amestecul pe o folie de aluminiu pe care am presarat zahar pudra si rulam compozitia pana obtinem un sul. Dam la rece cateva ore si taiem felii. Nu am poze decat cu produsul final, cu toata nebunia pregatirilor de Craciun, nu am mai avut nici timp si nici starea sa mai fac poze. Sper ca am fost explicita :).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu