joi, 15 decembrie 2011

Tort cu zmeura si ciocolata


Tort pentru surioara mea... preluat de unde altundeva decat de la Amalia.


Ingrediente pentru 10 felii:
50 gr ciocolata amaruie
2 oua
90 gr zahar
20 gr amidon
40 gr faina
1 lingura cacao
1/2 lingurita praf de copt
15 gr gelatina granulata
80 gr miere fluida
2 linguri suc de lamaie
1 lingurita coaja de lamaie rasa
400 gr crema iaurt
200 ml frisca
300 g zmeura congelata (eu am avut proaspata)
4 linguri fulgi de ciocolata


1. Se incinge cuptorul la 180 gr. Se topeste ciocolata , se separa ouale.Galbenusurile se bat cu 60 gr zahar si se incorporeaza ciocolata topita, apoi faina cu amidon, cacao si praf de copt. In final se inglobeaza  albusurile batute.Se toarna compozitia intr-o forma de tort si se coace 25 de min. Ar fi bine sa-l incercati cu scobitoarea. Se lasa sa se raceasca si se taie in 2.

Crema:
Se dizolva gelatina in putina apa. Se incalzeste mierea cu suc si coaja de lamaie si 30 gr zahar. Nu se lasa sa fiarba!Se dizolva aici gelatina si se adauga iaurtul.Se inglobeaza frisca batuta si zmeura. Nivelul inferior de blat se aseaza pe platou, de jur imprejur se monteaza inelul formei, se aseaza crema apoi blatul superior. Se da la frigider 4 ore si apoi se decoreaza cu fulgi de ciocolata, zmeura si pentru ca am avut la indemana am pus si cateva mure. Sa aveti grija la cat este de dulce zmeura, ca mie mi-a iesit un pic cam acrisoara crema.
Din pacate nu am alte poze si din timpul prepararii, nu stiu pe unde imi umbla fotograful :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu