joi, 15 decembrie 2011

Tort spirala cu frisca si capsuni



Inca un tort de ziua iubitului meu, cu care am avut de patimit... cu tortul nu cu el :)

Din cauza modului de asamblare un pic mai diferit, a iesit un pic cam stramb, dar ca gust cred ca e primul in topul preferintelor mele, si pentru ca fructele mele preferate sunt capsunile.

Ingrediente blat:
4 oua
8 linguri de zahar
6 linguri cu faina
2 linguri cu cacao
1/2 lingurita praf de copt
2 linguri ulei
Pentru crema:
6 oua
150 g zahar
1 plic zahar vaniliat
250 ml lapte
20 g gelatina
500 ml frisca
Mai avem nevoie de 250 g capsuni
Pentru ornat:
250 g capsuni
250 ml frisca
1 plic glazura rosie

Se bat albusurile spuma , apoi adaugam treptat zaharul si mixam pana se topeste. Apoi adaugam galbenusurile unul cate unul si mixam bine dupa fiecare. Adaugam si uleiul. Faina o amestecam cu cacao si cu praful de copt si apoi punem cate o lingura in compozitia de oua si amestecam cu grija pana se incorporeaza. Turnam blatul intr-o tava intinsa si coacem 10 min in cuptorul preincalzit. Rasturnam pe un prosop presarat cu zahar pudra sau in cazul meu o hartie de copt. Rulam cu grija si lasam sa se raceasca.













Pana se raceste preparam crema; frecam galbenusurile cu zaharul si zaharul vaniliat apoi adaugam treptat laptele. Punem craticioara la foc mic si amestecam mereu pana se ingroasa putin compozitia. Adaugam gelatina dizolvata in putina apa rece si amestecam. Lasam sa se raceasca. Cand este aproape rece ( calduta) , o rasturnam intr-un vas mai mare si adaugam lingura cu lingura frisca batuta. Mixam bine si la sfarsit adaugam si albusurile batute spuma .
Trecem la asamblare; taiem ruloul in 3 ( eu am vrut sa fac tortul mai inalt , in mod normal se imparte in 4) desfacem prima rola, punem 1/4 din crema apoi capsuni taiati fasii , apoi putina crema si rulam.



Procedam la fel si cu celelalte 2 si le rulam una in continuarea celeilalte.
La sfarsit imbracam tortul in restul de crema si apoi ornam cu frisca batuta si cu capsuni. Deasupra capsunilor turnam gelatina rosie. Eu ca de obicei nu am avut suficienta rabdare, si pentru ca nu s-a intarit crema suficient, m-am chinuit sa rulez blaturile, si a iesit un pic stramb, am incercat sa il maschez asezand capsunile in forma de inimioara, la capitolul ornat mai am de lucru, din pacate nu am nici ustensilele potrivite, dar ma straduiesc, oricum a iesit foarte gustos.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu