miercuri, 14 decembrie 2011

Tort cu mousse de ciocolata si capsuni

Acest tort l-am facut in urma cu vreo 2 ani, de ziua viitorului meu sot :-), a fost primul meu tort mai complicat si sunt foarte mandra de el, si  nu stiu cum se intampla insa atunci cand fac pentru prima data o reteta imi iese foarte bine, a doua oara sunt prea sigura pe mine si dau gres, mai am un pic de lucru la capitolul rabdare.
Reteta am luat-o de pe site-ul Amaliei: http://www.haisagatim.ro, de pe care m-am inspirat de foarte multe ori si mi-a fost de mare ajutor, ii multumesc pentru felul  in care explica, pe intelesul incepatorilor.

Ingrendiente:
Blat:
6 oua
250 gr zahar
300 gr faina
10 linguri apa
1 praf de copt

Se freaca galbenusurile cu zahar adaugand din cand in cand cate o lingura de apa. Separat se amesteca faina cu praful de copt si se adauga putin cate putin in amestecul de galbenusuri. Albusurile se bat spuma si se adauga la amestec.






Se unge o forma de tort cu unt si se tapeteaza cu faina, eu am folosit o tava dreptunghiulara si va marturisesc ca nu stiu ce dimensiuni are, se pune compozitia in forma si se coace la foc potrivit timp de 40 min.  Se scoate pe un gratar si se lasa sa se raceasca.


Mousse 1 de ciocolata:
2 oua
4 linguri zahar
2 linguri amidon (eu nu am avut amidon, motiv pentru care am avut ceva de asteptat pana s-a intarit, nu va zic prin ce emotii am trecut :-))
360 ml lapte
100 gr ciocolata amaruie
15 g gelatina
60 ml apa
250 ml frisca

Mousse 2 de capsuni
300 g capsuni
4 linguri de zahar ( mai mult sau mai putin, in functie de cat de dulci sunt)
100 g ciocolata alba
500 ml frisca
15 g gelatina

Pentru sirop:

150 g capsuni
2 linguri de zahar
150 ml apa

Pentru decor:
250 ml frisca
1 plic intaritor
fructe

Mai avem nevoie de 250 g capsuni pentru stratul din mijloc.
Incepem cu siropul; zdrobim capsunii impreuna cu zaharul, adaugam apa si le lasam sa fiarba vreo 5-6 minute.Lasam sa se raceasca.









Facem mousse-ul de ciocolata.Batem cu un tel ouale cu zaharul si amidonul, apoi adaugam treptat laptele.Intr-un pahar punem gelatina , o acoperim cu apa rece si o lasam sa se umfle, apoi o punem pe baie de aburi si o lasam sa se raceasca.


Punem craticioara cu amestecul de oua si lapte pe foc si amestecam continuu pana se ingroasa. Oprim focul , adaugam gelatina , amestecam pana se dizolva si apoi adaugam ciocolata rupta bucatele. Lasam sa se raceasca cand este aproape rece, o punem intr-un bol si adaugam cate o lingura de frisca batuta , mixand bine dupa fiecare lingura.

 Taiem blatul in doua insiropam prima jumatate apoi turnam mousseul de ciocolata. Taiem capsunii felii mai groase, le punem peste stratul de mousse una langa alta.


Bagam totul la frigider si ne apucam de al 2-lea mousse. Zdrobim capsunii cu zahar , ii lasam sa stea 10-15 minute, apoi ii mixam bine. Separat dizolvam gelatina in putina apa rece si o punem pe baie de aburi.

Punem cratita cu piure-ul de capsuni la foc mic, lasam sa dea cateva clocote (vreo 4 minute) , stingem focul, adaugam gelatina, amestecam bine si apoi adaugam ciocolata alba rupta bucatele. Amestecam si lasam sa se raceasca.
Cand este aproape rece, mutam piure-ul intr-un bol si adaugam lingura cu lingura frisca batuta, mixam bine. Scoatem tortul de la frigider, punem cu grija cel de-al 2-lea mousse apoi cealalta jumatate de blat, insiropam si bagam din nou la rece cel putin 4 ore.





Ornam cu frisca si fructe. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu