miercuri, 12 noiembrie 2014

Amandina Dukan

Dragii mei, nu am mai publicat de mult o reteta noua, schimbarile din viata mea mi-au lasat extrem de putin timp pentru gatit si mai putin timp pentru postat retete. Timpul zboara extrem de repede si nici nu imi dau seama cand au trecut 3 luni din viata baietelului meu. Am vrut sa marchez acest moment pregatind ceva dulce pentru mama si tata. Cum am inceput din nou dieta Dukan pentru a scapa de kilogramele acumulate in timpul sarcinii, am fost nevoita sa fac o prajitura Dukan, pe care dealtfel o indragesc foarte mult. Un deliciu mai ales atunci cand pofta de dulce ajunge la cote maxime. Pentru aceasta reteta avem nevoie de urmatoarele:
Ingrediente blat:
- 3 oua;
- 4 linguri tarate de ovaz;
- 2 linguri tarate de grau;
- 2 linguri amidon;
- 3 linguri indulcitor; (eu am folosit Sly)
- 1 lingurita cacao cu continut redus de grasime;
- 1 lingurita ness;
- 1 lingurita praf de copt;
Ingrediente sirop:
- 100 ml lapte degresat;
- 1 lingurita ness;
- 1 lingura indulcitor;
- esenta de rom, dupa gust;
Ingrediente crema:
- 250 g branza degresata 0.2% grasime;
- 6 linguri lapte praf degresat;
- 2 linguri indulcitor;
- 1 lingura cacao;
- 1 lingurita ness;
Incepem cu blatul, separam albusul de galbenus, batem spuma albusrile cu un praf de sare, adaugam galbenusurile. Apoi scoatem mixerul si adaugam restul ingredientelor: taratele, amidonul, ness-ul, cacaoa si praful de copt amestecand usor cu o lingura de lemn. Coacem intr-o forma de cozonac cu hartie de copt, la 180 grade timp de 35-40 de minute.
Intre timp ne ocupam de sirop si de crema, pentru sirop incalzim laptele adaugam ness-ul, indulcitorul si esenta de rom si il lasam sa se raceasca.
Pentru crema amestecam toate ingredientele si incepem sa asamblam prajitura. Taiem blatul in doua si turnam siropul peste ambele parti, apoi umplem cu crema intre cele 2 blaturi, dar sa nu uitati sa pastrati putina crema pentru decor. Lasam la rece peste noapte, pentru ca blatul sa se insiropeze bine si aromele sa se intrepatrunda.
Daca ma intrebati pe mine este mai buna decat o amandina clasica, deoarece nu este atat de dulce si gretoasa, asa cum v-am spus de mai multe ori eu nefiind o fana a prajiturilor cu ciocolata. Daca veti intreba o persoana care nu tine aceasta dieta, va v-a spune ca este surprinzator de buna pentru o prajitura de dieta. Eu o recomand tuturor, daca nu sunteti in situatia de a da cateva kg jos, nu inseamna ca strica sa va protejati sanatatea.
Reteta o gasiti pe site-ul: http://www.retete-dukan.ro/amandina/ Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu