duminică, 18 ianuarie 2015

Supa crema de praz cu cartofi

Mi-am propus ca in viitorul apropiat sa incerc tot felul de retete mai putin familiare, vreau sa fac preparate gustoase si sanatoase pentru familia mea si parca e pacat sa ma limitez la ceea ce stiu de la mama si bunica mea, cand si gastronomia a evoluat odata cu noi.
Ingrediente:
- 2 fire mari de praz (numai partea alba);
- 2 cepe medii;
- 100 g unt;
- 2 cartofi mari;
- 1l supa de carne sau legume;
- 100 ml smantana pentru gatit;
- sare, piper si tarhon dupa gust;
Din aceste cantitati ies aproximativ 3-4 portii.
Taiem prazul si ceapa rondele si le calim in unt, avand grija sa nu se prajeasca prea tare si sa isi schimbe culoarea. Adaugam supa si cartofii si lasam sa fiarba pana sunt cartofii fierti. Lasam sa se raceasca un pic si punem toata compozitia in blender si amestecam pana cand nu mai raman legume intregi. Apoi adaugam smantana pentru gatit, sare, piper si tarhon dupa gust.
Se serveste cu crutoane, eu am facut crutoanele cu ulei de masline si ierburi aromatice.
Marturisesc ca nu sunt obisnuita cu supele sub forma de crema, dar pentru inceput cred ca a fost o reusita. Insa daca as mai repeta reteta as adauga si carne de pui. Suntem o familie de romani autentici, un pic de carne este necesara in aproape orice fel de mancare :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu