marți, 3 aprilie 2012

Tort cu crema de portocale



Ingrediente:
  • 1 blat de tort clasic 
  • 2 portocale mari
  • 2 kiwi
  • 1 l smantana ptr frisca
  • 6 oua
  • 250 ml lapte
  • 40 gr gelatina
  • 200 gr zahar
  • 1 esenta de portocale ( eu am inlocuit cu sucul din portocale)
Se separa galbenusurile de albusuri. Galbenusurile, 150 gr zahar, coaja rasa de la portocale se amesteca cateva minute, se adauga laptele si se pun la fiert pe aburi amestecand pana se ingroasa putin.

Gelatina se dizolva in aprox 150 ml apa rece si se pune pe baie de aburi pana se dizolva complet, apoi se amesteca cu crema fiarta si se lasa sa se raceasca. Intre timp se bate frisca ( 500ml), se bat albusurile, fara zahar. Se amesteca toate ( crema , frisca, albusurile), iar eu am mai adaugat fata de reteta originala 2 kiwi taiati bucatele, deoarece am considerat ca este prea dulce crema.


Se imbraca in folie o forma de tort (d=26 cm). Se aseaza blat, crema, blat, si se da la rece 3-4 ore sau mai mult ( de pe-o zi pe alta). 

In reteta originala pe care am luat-o ca de obicei de la Amalia, blatul era taiat in 3 dar eu am vrut sa fac un tort mai micut, am mai redus un pic si din cantitatile de mai sus, si blatul l-am taiat in doua. Se orneaza cu frisca si fructe. 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu