miercuri, 28 august 2013

Dulceata de afine





Dulceata de afine este preferata mea, de cand m-am mutat intr-o zona de munte. Poate o sa vi se para ciudat, dar tot atunci am descoperit si papanasii, care nu sunt asa cunoscuti in Muntenia zona unde m-am nascut eu. De aceea in bucataria mea papanasii se servesc obligatoriu cu dulceata de afine.

Anul acesta mi-am propus sa imi prepar singura dulceata preferata, si am procedat astfel, la1 kg de fructe, 800 g zahar. Eu am avut 3 kg de afine, si zahar 2.5 kg.
Dar sa o luam cu inceputul, mai intai spalam afinele si le curatam bine bine de codite si frunzulite, asta e partea cea mai dificila si plictisitoare. Apoi amestecati zaharul cu afinele, punand un strat de afine, un strat de zahar, iar afine si iar zahar, si tot asa pana epuizati toata cantitatea.
Le lasati cateva ore, le puteti lasa chiar si peste noapte, pentru a se lasa siropul.
Fierbeti la foc mic, amestecand din cand in cand pentru a nu se prinde de oala. Dulceata este gata atunci cand picurati bobite de dulceata pe farfurie, si raman intacte fara a curge. Se pune in borcane de 400g, cat inca este fierbinte, se strange bine capacul si se intoarce cu capul in jos pentru a crea vidul. Si se acopera cu prosoape curate pentru a sta la cald.
Pentru un aspect mai dragut lipiti etichete personalizate, si incercati sa uitati de ea pana la iarna.
Eu asa am facut :-)







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu